Wpisanie do rejestru wyborców obywatela polskiego i obywatela UE nie będącego obywatelem polskim
Miejsce załatwienia sprawy:
Urząd Gminy w Murowie ul. Dworcowa 2 pok. nr 9
tel. (77) 4214034, 4270290, w. 110
Wymagane dokumenty:
-
kserokopia ważnego dokumentu potwierdzającego tożsamość
-
wypełniony wniosek o wpisanie do rejestru wyborców w części A/B
-
pisemna deklaracja zawierająca informację niezbędne do wpisania do rejestru wyborców
Opłaty: brak
Termin załatwienia sprawy: 3 dni
Zakończenie sprawy:
-
wydanie zainteresowanemu decyzji o wpisaniu do rejestru wyborców lub decyzji o odmowie wpisania do rejestru wyborców
Tryb odwoławczy: Od decyzji w sprawie odmowy wpisania do rejestru stronie przysługuje prawo wniesienia skargi do właściwego miejscowo sądu rejonowego. Skargę wnosi się za pośrednictwem Wójta Gminy Murów w terminie 3 dni od dnia doręczenia decyzji.
Dodatkowe informacje: Stały rejestr wyborców obejmuje osoby stale zamieszkałe na obszarze gminy, którym przysługuje prawo wyborcze. Rejestr obejmuje obywateli polskich i obywateli Unii Europejskiej niebędących obywatelami polskimi, stale zamieszkałych na obszarze gminy i uprawnionych do korzystania z praw wyborczych w Rzeczypospolitej Polskiej. Wyborca może być wpisany tylko do jednego rejestru wyborców.
Podstawa Prawna:
-
Ustawa z dnia 5 stycznia 2011. Kodeks wyborczy (Dz.U. z 2018 r., poz.754, 1000, 1349)
-
Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 27 lipca 2011r . w sprawie rejestru wyborców oraz trybu przekazywania przez Rzeczpospolitą Polską innym państwom członkowskim Unii Europejskiej danych zawartych w tym rejestrze (Dz. U. Nr 158, poz.941 z późn.,zm.)
Wniosek o wpisanie do rejestru wyborców.doc (40,00KB)
Pisemna deklaracja.doc (37,50KB)
Oświadczenie o zamieszkaniu.doc (13,00KB)