- Menu podmiotowe
- Przyjmowanie i realizacja spraw
- Sprawy obywatelskie
Wymeldowanie decyzją administracyjną z pobytu stałego lub czasowego trwającego ponad trzy miesiące
Wymeldowanie decyzją administracyjną z pobytu stałego lub czasowego trwającego ponad trzy miesiące
Podstawa prawna:
-
Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności ( Dz. U. z 2016 r. , poz. 722 t.j)
-
Ustawa z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego ( t.j. Dz. U. z 2016, poz. 23 )
-
Ustawa z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej (t.j. Dz. U . z 2015, poz. 1893 ).
Wymagane dokumenty:
-
podanie o wymeldowanie ze szczegółowym uzasadnieniem
-
dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu: umowa cywilno-prawna, wypis z księgi wieczystej, decyzja administracyjna, orzeczenie sądu lub inny dokument poświadczający tytuł prawny do lokalu.
-
dowód uiszczenia opłaty skarbowej
Opłata skarbowa: 10 zł
Termin załatwienia:
-
sprawy szczególnie skomplikowane nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania,
-
o każdym przypadku niezałatwienia sprawy w terminie strona zostanie powiadomiona wraz ze wskazaniem nowego terminu załatwienia sprawy
Dodatkowe informacje:
-
obowiązek wymeldowania powstaje, gdy osoba opuszcza miejsce pobytu stałego lub czasowego przed upływem deklarowane okresu pobytu i nie dopełnił obowiązku wymeldowania się ,
-
organ gminy wydaje z urzędu lub na wniosek właściciela lub innego podmiotu dysponującego tytułem prawnym do lokalu decyzję w sprawie wymeldowania osoby, która opuściła miejsce pobytu stałego albo opuściła miejsce pobytu czasowego przed upływem deklarowanego okresu pobytu i nie dopełniła obowiązku wymeldowania się,
-
wydanie decyzji o wymeldowaniu lub odmowie wymeldowania następuje po przeprowadzeniu postępowania administracyjnego, w ramach którego mogą być przeprowadzone m.in. rozprawa administracyjna z udziałem stron postępowania i świadków oraz oględziny lokalu, z którego osoba ma być wymeldowana, przesłuchanie świadków, przesłuchanie stron postępowania
-
w przypadku braku możliwości ustalenia miejsca pobytu osoby, w stosunku do której prowadzone jest postępowanie o wymeldowanie, na drodze sądowej ustalany jest przedstawiciel dla osoby nieobecnej w miejscu zameldowania, celem reprezentowania tej osoby w postępowaniu administracyjnym.
Tryb odwoławczy:
-
Wojewoda Opolski za pośrednictwem tut. Urzędu w terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji.