Przejdź do treści strony Przejdź do menu Przejdź wyszukiwarki Przejdź do mapy biuletynu WCAG
Kontrast:
Rozmiar czcionki:
Odstępy:
Reset:
Lektor:

Wpisanie do polskich ksiąg stanu cywilnego treści aktu sporządzonego za granicą

 

Wpisanie do polskich ksiąg stanu cywilnego treści aktu sporządzonego za granicą

Akt stanu cywilnego sporządzony za granicą może być wpisany do polskich ksiąg USC na wniosek osoby zainteresowanej lub z urzędu.

Wymagane dokumenty:

  • podanie o wpisanie aktu,
  • dowód osobisty ( do wglądu),
  • akt stanu cywilnego w języku obcym i jego urzędowe tłumaczenie na język polski lub
  • wydany na druku wielojęzycznym (nie wymaga tłumaczenia)

Opłaty: decyzja o wpisaniu aktu - 50 zł
Po sporządzeniu aktu wydaje się 3 egz. odpisów skróconych aktu bezpłatnie.

Termin załatwienia: niezwłocznie – do 7 dni.

 

PDFWniosek o wpisanie aktu zgonu.pdf (50,68KB)
PDFWniosek o wpisanie aktu małżeństwa.pdf (78,42KB)
PDFWniosek o wpisanie aktu urodzenia.pdf (64,39KB)

 

Podmiot udostępniający: Kierownik USC
Informację wytworzył(a) lub za treść odpowiada: Ewa Hasik
Data wytworzenia: 29.07.2010 r.